حصر سران فتنه لغو می شود؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


بازی رسانه های داخلی و خارجی فتنه گران؛
حصر سران فتنه لغو می شود؟

محمدحسن دیباج

پس از آزادی تعدادی از محکومان امنیتی فتنه سال 88 موجی از تحلیل های رسانه ای بر آن متمرکز شد که شاید سیاست نظام اسلامی مبنی بر محصور سازی دو تن از سران فتنه تغییر یافته و قرار است که اینان به زودی آزاد شوند.
تاکنون از ظلم عظیم سران فتنه مطالب فراوانی گفته و شنیده ایم. از اینکه عده ای برای منافع مادی با دشمن همنوا شده و دل دشمن را به خود جلب کرده و مایه امیدواری آنان شدند. از اینکه همینان آتش بر دامن مردم ریختند و جواب خون هایی که بر زمین ریختند را هم ندادند. از اینکه برخی از اصحاب فتنه از معاقبه و بازخواست در رفتند و بعد هم با پررویی تمام نامزد ریاست جمهوری شدند. گو آنکه رد صلاحیت شدند اما امروز به زعم خود در حال ریاست بر رئیس جمهور هستند و ...
اما شاید کمتر از این سخن به میان آمده باشد که پس از فتنه به این پیچیدگی و عمق،‌  پس از آنکه تنها دو تن از مترسک های این فتنه به حصر کشیده شدند،‌ چرا مابقی آنان اجازه یافتند تا در صحنه دیگری همچون ریاست جمهوری 92 عرض اندام کرده حتی تا مرحله معاون رئیس جمهور یا مشاور وی یا وزیر و رئیس کل و ... قرار گیرند و امروز راس اصلی این فتنه نیز مستانه در کوی و برزن، با انجام سفرهای استانی و مانور های سیاسی، همه شعارهای مردم علیه خود و خاندانش را در 9 دی 88 به فراموشی سپرده و به اصطلاح همه را استهزا بگیرد؟
ماجرا آن است که به جز مردم و رهبری و قشر معدودی از نخبگان و خواص،‌ ما بقی اگرچه در ظاهر به مناسبت تغییر احوال و نان به نرخ روز خوردن دم از محکومیت ظلم فتنه گران می زدند‌،اما در باطن اعتقادی به آنچه می گفتند نداشته و نمی خواستند تا رابطه شان با اصحاب فتنه مخدوش گردد. از این رو بود که بخشی از آنان در ایام فتنه سکوت پیشه نمودند و به ساکتین فتنه مشهور شدند. اینان گرچه به اصولگرایی هم مشهور بوده و در صدر مفهوم اصول مداری شان، ویژگی پیروی از رهبری را ذکر می کردند اما وقتی ندای این عمار رهبری را شنیدند آن را به سادگی هرچه تمام تر بر زمین نهادند و تازه در خفا با فتنه گران نرد عشق باختند. اینان همان زمینه سازان بازگشت فتنه گران بودند. اینان بودند که به لابی گری به نفع فتنه پرداخته و به جای آنکه وظیفه خود را انجام دهند به واسطه گری به نفع فتنه مشغول شدند. از این واسطه گری هم البته بهره خود را برده و در دولت یازدهم مناصب مناسبی اخذ کرده و از دوستی خود بهره ها بردند. اتفاقا همین ایشانند که امروز هم در صدد رهانیدن سران فتنه از عذاب روانی محصور شدن به سر می برند.
از سوی دیگر یکی دیگر از دلایل به فراموشی سپردن گناه بزرگ فتنه گری در داخل کشور از سوی خواص و در دست گیری قدرت توسط ساکتین و پدرخوانده فتنه آن بود که تدبیر رهبری برای پیشبرد جامعه به فراموشی سپرده شد و آنچه برخی خود می خواستند اولویت جامعه شود جایش را به آنچه رهبری فرموده بود، داد. رهبری انقلاب اسلامی در طول دو سال قبل از انتخابات سال 92 بارها به سیاسیون هشدار داده و از آنان خواستند که فتنه را ببینند. در مقابل خواستند که آنچه که مهم نیست را نادیده گرفته و بر اصلی ها متمرکز شوند. اما فرعی هایی که اصلی شدند، جای اصلی های حقیقی را گرفت.
ساکتین که پیش از این خطر سران و مجموعه عوامل فتنه را به فراموشی سپردند در این مقطع نیز نقش فعالی ایفا کردند و برای تبدیل فرعیات به اصلی ها سعی ویژه ای به کار بستند.
در کنار آن هم برخی از راستگرایان گمان کردند که اگر دولت مستقر را با خاک یکسان کنند و هرچه می توانند به ائتلاف با فتنه گران و اصلاح طلبان همت گماشته و وضعیت را سیاه جلوه دهند؛ این، آنان هستند که می توانند اقبال مردم را کسب کرده و سکان قدرت اجرایی را در دست گیرند. اینان نیز با هجمه علیه دولت و کوبیدن بر طبل مشکلات زمینه روی کار آمدن دولت یازدهم را فراهم ساختند. از سوی دیگر خود دولت دهم نیز در مقاطعی با رفتار نامناسب مشهور به خانه نشینی از یک سو و از طرف دیگر با زمین نهادن و نشنیدن نقدهای دلسوزانه منتقدین منصف،‌ زمینه افزوده شدن فریادها علیه خود را هموار ساخت. اینکه راستگرایان فراموش کردند تا همانگونه که رهبری از خواص انتظار داشت به وظیفه خود عمل کنند، اما منجر به این خواهد شد که هر آنچه در سبد اصولگرایان حقیقی طی سالیان گذشته ریخته شده است در مدت کوتاهی بر باد رود و این حاصل نشناختن وظیفه و شانه خالی کردن از آن است.
امروز اما روز دیگری است. به تعبیر رهبر انقلاب مردم ما که خالق 9 دی هستند زنده اند. مردم می بینند که پدرخوانده فتنه در حال ترک تازی است و این مردمی که در خیابان ها «نه به فتنه» را سر دادند می بینند که عده ای برای شکستن حصر سران فتنه دست از پا نمی شناسند. واقعیت این است که اگر حصری شکسته شود،‌ مردم به وظیفه خود عمل می کنند. چراکه تا به حال هم این حصر، بیش از آنکه برای کنترل سران فتنه باشد برای حفاظت آنان از خشم انقلابی مردم بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: محمد حسین دیباح سینا خداکرم بازی رسانه ای سران فتنه

تاريخ : یک شنبه 7 مهر 1392 | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر
شعر خوانی | عده ای شاد و خنده رو
کدخدای دروغو!
حصر سران فتنه لغو می شود؟
عزت وعبرت
معجزه شیخ رجبعلی خیاط
«باب الجواد» راه ورودی به قلب توست!
تکنوکراسی در معماری شهر تهران
تاسیس وبلاگ طلبه
نامه ای که آقا نوشت و چمران امضا کرد
تایید هولوکاست خطای تاریخی یا خط سیاسی!
خط قرمز قطعی ما ولایت فقیه است
همه می دانند ادعاهای آمریکا علیه جبهه مقاومت یک دروغ بزرگ است
رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا
تهذيب نفس از ديدگاه فلسفه صدرايى‏
ظریف از فیس بوک به تبیان آمد
برخلاف امریکا همه گزینه‌های اسد روی ‎میز است
رجعت از دیدگاه روایات
رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی
حقیقت دفاع امیرالمومنین علیه السلام از عثمان
آیا منظور از قائم همیشه حضرت مهدی است؟
7 نکته مهم اخلاقی در 7 حکایت کوتاه
مرغ باغ ملکوتم!
اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان
از ته دلت بخند
یک مراسم ازدواج ترسناک!
شما دینتون را فروختید و ما خریدیم
من دشمنت نیستم!
نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛ هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر
گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید
14 درس مهم از مکتب ولایت
قرآن کریم
حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
14 درس مهم از مکتب ولایت
شهید فروشی نمی کنیم
آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده
زندگی بهاری با یاد مهدی (ع)
سوره نور، خانواده و مهدویت
نفش زن در سرباز پروری برای جبهه ی حق
آسیب شناسى ارتباطات اینترنتى
جنبش هاى هم سو
فقه جعفرى و فهم اجتماعى نص
مطهرى و صداى پرسش هاى زمانه
درس اخلاق - جلسه 1
قطعه جدید استاد کریمخانی در وصف امام رضا علیه السلام : تو کیستی؟
صحیفه ملعونه
هدف وزنه برداری، شکستن رکورد سیدنی
حرف مدرس را تایید کرد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانلود